lørdag 2. april 2011

Det syes... ;)

Jeg har hatt lyst til å prøve meg på litt barneklær en stund, har t.om kjøpt noe stoff og et par mønster. Da jeg fikk ny symaskin til forrige helg satte jeg (bl.a) igang med ei rosa kosebukse til prinsessa i huset! Jeg har brukt velour og ribb fra Stoff og Stil, og tatt utganspunkt i et mønster derfra. Jeg ville ikke ha løpegang med strikk, men ribb i midjen. Men min manglende erfaring på området er det ikke vanskelig å se at jeg bomma litt med impuls-improviseringen min!?!?! Men, det ble da en bukse, og jeg tror jeg vet hva jeg må gjøre annerledes på den neste....




Jeg er mest trygg på lappesøm, og det har blitt ferdigstilt noen løpere den siste uken... En romantisk løper i blått. To små matchende brikker. Settet ligger til salgs i epla-butikken min.



Det samme settet, men i annen farge. Dette finner du også i epla-butikken min! ;)


Quilte-venninde Linda i Ryum Quilt har laget mønster på nydelige "Sorte blomster". Min variant her er i sort, med lilla blomster. Det er en drøm og applikere med den nye symaskinen... Og løperen er lagt inn i epla-butikken min! ;)



Det går nok mest i søm for tiden, men jeg har strikket ferdig de siste to parene med pulsvarmere også. De er sendt til Tr.heim og mottaker(e) er visst fornøyde... ;)


Nå skal jeg lage meg en kopp te og tusle opp til Janome'n min igjen. Det ligger 7stk lappeløpere "in progress" og venter på meg... :)

Ingen kommentarer: