lørdag 26. mars 2011

Ny symaskin og litt til...

Jeg har kjøpt meg ny symaskin, og må bare få vise fram et par bilder i den forbindelse!!
Jeg har forelsket meg i Janome MC 7700 Horizon!! Bildet under viser den nye maskinen til venstre, og min "gamle" Brother NV-600 til høyre. Det er endel forskjeller på maskinene, bl.a størrelsen! Det er betydelig større arbeidsrom inne i maskinen, altså til høyre for nålen. Og lyset er fantastisk mye bedre! Den har innebygd overtransportør(som jeg har skyhøye forventninger til!!) og eller andre fiffige småtterier som en quilter/syer liker...



I anledning ny(og større) symaskin valgte jeg og ta en skikkelig opprydning på kontoret og har nå flyttet sysakene dit!! Gleder meg til å "sy inn" det nye syrommet... :)



Jeg har strikket litt i det siste også, her er 6 par (nesten ferdige) pulsvarmere. De er strikket i babyull etter Felisi's mønster. Jeg har bestilling på disse 6 parene(og 2 til, som jeg ikke rakk å bli ferdige med), så de ble med mamma og gjengen tilbake til Tr.heim etter besøket her forrige helg. (Da var det forøvrig Skreifestival her og vi var bl.a på Vandreteateret, flott opplevelse for alle!)




Jeg har sydd litt også! To vesker etter mønsteret "Roseveske" av Kari Renolen. Jeg har valgt og ikke har rose, men brukte motivstoff med blomster istedet. Veskene går i brunt og grønt og er ganske så like. Den ene skal jeg beholde selv, den andre ligger i Epla-butikken min!




Jeg har sydd ett sett med utgangspunkt i Linda's mønster(Ryum-Quilt) "Sorte Blomster". På denne ble det ikke blomster, men hjerter! Settet ligger på Epla-butikken min!

Ønsker alle som er innom en riktig god helg!!
Jeg skal tilbringe min ved Janome'n... ;)

1 kommentar:

Fruen på Skogmo sa...

Gratulerer med ny symaskin! Den var virkelig lekker.

Selv er jeg rimelig "ufaglært" på symaskina, og har derfor blitt med på et 4-kvelders sykurs på en av byens sybutikker. Nå er det bare en kveld igjen, og tiden er kommet for å benytte noen av stoffbitene som er til overs.

Jeg googla derfor "mug rugs" og kom etter hvert hit hos deg, og din forklaring på å sy 45 graders krusmatte. Takk for at du deler framgangsmåten! Syns den var enkelt forklart, og nå har jeg bare igjen å sy lukkekanten ;o)

Ønsker deg ei strålende helg!