mandag 1. mars 2010

Mars måned er igang...

Mandag 1.mars, min lillebror har bursdag idag, Gratulerer med dagen!!
Det er mandag, ny uke, ny måned. Føler nesten at en kan begynne med blanke ark.... Men i strikkekurven er det ihvertfall ikke mange "blanke ark" og se nei. :)

I helgen har vi vært på Julebords-tur til Oslo. En smule forsinket, men veldig fint med julebord i Februar også. Ikke fullt så fint været vi hadde da. Tenkte bl.a vi skulle gå og se slottet, spasere nedover Karl Johan... Det snødde på lørdag og føret var forferdelig, det var som å gå i melis og/eller slush nesten over alt. Vi tok en taxi fra hotellet og rett til Oslo City istedet.... :)
Vi var på Latter og så Rune Andersen, litt av en mann...altså!! :) Veldig bra show, fikk trimmet lattermusklene der. Vi har smakt Sushi, spist Fridays-burger på T.G.I FRIDAY'S og pepperbiff på Big Horn. Utsikten fra baren i 21.etg på hotellet var fantastisk!

Nå starter vi da en ny uke og en ny måned. Mandagsmorgenen her startet med en uplanlagt tur innom verksted med bilen, en varsellampe lyste og med min bil-peiling måtte dette sjekkes opp av fagfolk. Det var en skiftenøkkel da, som kunne bety så mangt, men det viste seg å være en glødeplugg som hadde takket for seg. Nå har en ny plugg tatt over for den og alt er i skjønneste orden igjen.


Jeg laget bl.a en hjemmelaget del til 2års dagen til Gu'jenta mi nå i februar. Vi fikk omgangssyken her på den tiden, så besøket ble avlyst og gaven ble lagt til sides. Jeg sendte den til henne nå før helgen. Prinsessa har mottatt den og var visst fornøyd, så da kan bilde vises frem her også:



Strikket høstvest fra Pickles. Eller blomstervest som jeg også kaller den(siden det ikke er høst nå, ei heller noe høstlig ved fargene i denne). Vesten er strikket i Merino Ekstra Fine fra Garnstudio i hvit og lilla.
Jeg har planer om å få testet det mye omtalte Woollmeise-garnet. Har bestilt herfra, og andre leveranse kom nå før helgen... En Gemicsht Grabbag, dvs en overrakselses-pakke. Visste ikke innholdet på forhånd.

Skarabäus og Mistelzweig(begge We're Different) i Twin.
***
Jeg setter veldig pris på alle kommentarer og takknemmelighet for at jeg oversatte Bellas Mittens til norsk!!!

Ingen kommentarer: