fredag 22. oktober 2010

Her kommer vinter'n...

Ja, det var det første som falt meg inn når det gjelder tittel her idag... :)




Og med vinter hører også varmere plagg med...




Det er ikke mye som er så mykt og varm og deilig(og dyrt?!) som det nye Kashmir Alpakka-garnet fra Sandnes!? Jeg har strikket meg en herlig hals (og mamma heklet kantene) i denne herligheten. Synes det er verdt hver en krone... *s*




Jeg brukte nesten 3 nøster, og mønsteret finnes i heftet som hører til garnet...

En ny dille på Hobbyboden er Mirrevirre's Stafflue! Jeg synes lua er kul, men slet litt med å falle helt for den, fordi halve lua skal hekles... *grøss* Jeg er jo ingen hekler!?


Jeg la opp og strikket en lilla flette. Mamma overtok og heklet resten av lua(og tok lua med ser hjem ;) ).


Jeg la så opp og strikket en turkis flette, mamma viste meg hvordan maskene skulle hekles, og dette ble resultatet da:






Prinsessa er gjerne luemodell hun! Jeg har gått til innkjøp av et hode(!!) for å kunne vise frem bl.a luer litt bedre. Den nye modellen, og flere luer kommer over helgen... ;)

Med vinter kommer vel også julen etterhvert. Jeg har sydd noen spisebrikker i julestoffer:

Mønster er fra Quiltemagasinet, men jeg har endret litt på det(for å slippe å plundre med nisse-applikasjonene!) Synes de ble ganske så julete jeg da! Tror noen av de skal selges på messe, og noen blir trolig gaver..

Jeg har sydd litt mer, dog ikke i juletema. Disse ble da påbegynt rundt juletider, men alle applikasjonene har tatt tid med meg. Men nå er de ferdige da!


Spisebrikker, mønster er "Kaffekverna" av AnnAKa.

Løper, mønster er "Margeritter" av AnnAKa.

3 kommentarer:

gyldenkron sa...

Oi, oi, oi her var masse fint. Likte veldig godt halsen

Ingrid sa...

Hei, har du en oppskrift på tovet vinkartongveske til salgs?

Send meg en epost på ufostrikk@gmail.com

Ann-Cathrin sa...

Hei:) Jeg har nå strikket bellas votter etter din oversettelse! Tusen takk for at du deler! Jeg har linket til deg på innlegg på bloggen min. PS. jeg lagde lue til og:)