onsdag 14. juli 2010

Sommer og ferie...

Vi har tatt sommerferie. Dvs, jeg har ferie, mannen er sykemeldt(og får litt ferie tilgode), ute regner det, og det skal visstnok være sommer!?!?!?

Det er ikke så mye å finne på utomhus for tiden, så da prøver vi å kose oss inne istedet! Jeg strikker og syr da litt...


Rykende ferskt er dette sjalet, eller 'shawlette' som det så fint kalles. Det er passe lite for å ha til pynt i halse/bruke som skjerf. Dette er strikket i Opal "ugle" og skal bli gave til min mormor som fyller år til helgen. Enkelt og raskt å strikke igrunn(var i tvil om det rakk og bli gave til helgen). Det heter '198 yards of Heaven' og mønsteret er et gratismønster jeg fant på Ravelry. Jeg tenkte å bruke et "bedre" bilde, men kontrastene vises bedre mot den grå håndduken under blokking enn det gjør mot laminatgulvet. Været ute innbyr ikke akkurat til fotografering av sjal heller så... :(




Nyblokket er også dette sjalet, 'Feather and Fan'. Dette er også et gratismønster(søk på Feather and Fan). Sjalet er strikket i estisk ullgarn. Svigermor liker fargene, så vi får se hvor dette ender opp etterhvert...




I samme fargenyaner som sjalet over er denne vesten, Milo! Mønsteret er kjøpt på Ravelry og har flere størrelser og flettemønster som alternativer. Liker mønsteret veldig godt. Den er forholdsvis enkel og rask og strikke og jeg har #2 på pinnene... :) Vesten er strikket i str 2år og jeg har brukt melert Smart-garn.




Jeg har sydd litt også! Fant ut at jeg trenger ny veske(ref tidligere innlegg) men har fremdeles ikke fått sydd veske til meg selv enda....


Denne sorte og hvite note-vesken er sydd med tanke på en bekjent som kunne tenke seg en Renatesydd-veske når jeg en gang fikk tid og lyst. Dette passet fint nå, så jeg sydde vesk med henne i tankene, og det ferdige resultatet falt i smak, så vesken befinner seg hos en sangglad dame i nærheten. Mønsteret er AnnAKa's "På Quiltelaup".




Denne vesken er maken til den over(og er sydd paralellt, det kalles å "ta en Renate", dvs sy mer en enn av samme ting samtidig...). Synes stoffene var så flotte i butikken. Vesken er fin den, men ikke mine farger...



Nå stenger jeg regnet ute og satser på å få sydd en veske til meg selv også, helst før vi drar til Tyskland over helgen!

2 kommentarer:

Sisselshverdag sa...

Så flotte sjal du har strikka, ble nesten frista men her må det noe av pinnene før jeg begynner på noe nytt :)
Kjempefin veske, skjønner at veninna di ble fornøyd.

Ha en super onsdag :D

Sisselshverdag sa...

Så flotte sjal du har strikka, ble nesten frista men her må det noe av pinnene før jeg begynner på noe nytt :)
Kjempefin veske, skjønner at veninna di ble fornøyd.

Ha en super onsdag :D